2007
Reflexe problematiky zkoumání identity učitele
LUKAS, Josef a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Reflexe problematiky zkoumání identity učitele
Název anglicky
Reflection of teacher identity research
Autoři
Vydání
Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu - XV. konference České asociace pedagogického výzkumu s mezinárodní účastí pořádaná katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty JU, 2007
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
teacher; identity; life story; beginning teacher; expert teacher
Štítky
Změněno: 8. 5. 2008 23:16, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.
V originále
Příspěvek na konferenci byl věnován analýze problematiky zkoumání identity učitele, která může být nahlížena více z pohledu pedagogického či může být popisována více z hlediska poznatků sociální a vývojové psychologie. V souladu se současnými trendy v sociálně vědních oborech se v příspěvku autoři pokusili nabídnout ucelenější pojetí identity učitele, přičemž se snažili zohlednit především současný stav psychologicky zaměřených výzkumů a teoretických pojednání, týkajících se učitelovy identity. Zároveň se byl brán v potaz i sociologicky orientovaný pohled na učitelovu identitu (např. vliv učitelovy pedagogické práce na formování jeho identity).
Anglicky
The paper analyses some of the problems of researching the teacher’s identity which is described from two points of view: pedagogical and psychological. According to the contemporary trends in social sciences the authors try to propose more integral conception of the teacher’s identity. They pay attention to the psychological theory and research and also reflect the social approach of the teacher’s identity {e.g. problems of influencing the teachers pedagogical work and his/her identity formation}.