V originále
Příspěvek na konferenci byl věnován analýze problematiky zkoumání identity učitele, která může být nahlížena více z pohledu pedagogického či může být popisována více z hlediska poznatků sociální a vývojové psychologie. V souladu se současnými trendy v sociálně vědních oborech se v příspěvku autoři pokusili nabídnout ucelenější pojetí identity učitele, přičemž se snažili zohlednit především současný stav psychologicky zaměřených výzkumů a teoretických pojednání, týkajících se učitelovy identity. Zároveň se byl brán v potaz i sociologicky orientovaný pohled na učitelovu identitu (např. vliv učitelovy pedagogické práce na formování jeho identity).
Anglicky
The paper analyses some of the problems of researching the teacher’s identity which is described from two points of view: pedagogical and psychological. According to the contemporary trends in social sciences the authors try to propose more integral conception of the teacher’s identity. They pay attention to the psychological theory and research and also reflect the social approach of the teacher’s identity {e.g. problems of influencing the teachers pedagogical work and his/her identity formation}.