D 2007

Reálná vybavenost absolventa ZŠ k péči o životní prostředí

HORKÁ, Hana a Zdeněk HROMÁDKA

Základní údaje

Originální název

Reálná vybavenost absolventa ZŠ k péči o životní prostředí

Název anglicky

The real readiness of basic school leavers regarding environment preservation.

Autoři

HORKÁ, Hana (203 Česká republika, garant) a Zdeněk HROMÁDKA (203 Česká republika)

Vydání

první. Brno, Absolvent základní školy, od s. 234-239, 6 s. 2007

Nakladatel

Pedagogická fakulta

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00020796

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4402-9

Klíčová slova česky

Vztahy z environmentální oblasti; prostředí; environmentální výchova; principy udržitelného rozvoje; účinnost environmentální výchovy

Klíčová slova anglicky

The relationships in the environmental area; environment; environnmental education; principles of sustainable development; effectiveness of environmental education at schools

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 8. 2010 21:27, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

V podmínkách české školy se realizují mezioborové souvislosti a integrace poznání nejen ve vzdělávacích oblastech, ale i v průřezových tématech. Mezi ně náleží environmentální výchova, která směřuje k osvojování kompetencí ve prospěch ochrany životního prostředí a principů udržitelného rozvoje. Ekologická gramotnost se stává předmětem zkoumání a její úroveň je označována jako základní indikátor úspěšnosti environmentální výchovy. Ve stati jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření zaměřeného zejména na úroveň orientace žáků v pojmech a vztazích z environmentální oblasti napříč vzdělávacími oblastmi. Poukazováním na oblasti, v nichž jsou žáci neúspěšní, chceme upozornit na chronicky nízkou účinnost environmentální výchovy na školách. V závěru stati naznačujeme nové možnosti, které školám skýtají školní vzdělávací programy.

Anglicky

This paper presents results of an investigation focused primarily v on the level of pupils'awareness of terms and relationships in the environmental area across subject areas. Among them there is environmental edlicatioiz ainzing at acqiíiriiig competences in favour of environment presenation and the principles of sustainable developnient. Ecological literacy becomes tíze subject of an investigation and its level is defined as the basic indicator of environniental education success. The paper presents results of an investigation ainied chiefly at tíze level of piípils' awareness of ternis and relationships in the environmental area across the curriculum. By referring to the areas in which pupils are unsuccessful we intend to draw attention to the continuously low effectiveness of environmental education at schools. In the final part we indicate new possibiluies offered bv school educational programmes.

Návaznosti

GA406/05/0246, projekt VaV
Název: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy