A 2007

I´m not an addicted nerd! Or am I?: A narrative study on self-perceiving addiction of MMORPG`s players

BLINKA, Lukáš

Základní údaje

Originální název

I´m not an addicted nerd! Or am I?: A narrative study on self-perceiving addiction of MMORPG`s players

Název česky

Nejsem žádný závislák! Nebo ano?: Narativní studie o sebepercepci závislosti u hráčů MMORPG

Autoři

BLINKA, Lukáš (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, Cyberspace 2007, 2007

Nakladatel

Faculty of Law and Faculty of Social Studies, Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00023332

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

internet MMORPG addiction
Změněno: 29. 6. 2009 00:00, doc. Mgr. Lukas Blinka, PhD.

Anotace

V originále

Addiction to online games is one of the most discussed aspects of cyberpsychology. This presentation aims at re-constructing understandings which create online gamers by labeling themselves as game addicted. Based on narrative psychology approach 10 interviews have been conducted and analysed. The participants were experienced adolescent gamers with an age from 13 to 22 years. For all of them were addiction one of the most importatnt game aspects which even constructs the identity of players. As another result, there have been identified different meanings for self-perceiving addiction between younger and older participants. Younger ones tend to feel more possitively emotionaly engaged, they feel addicted but they deprecated negativ impact of it. Older gamers only feel themselves as threatened by potential addiction but not as addicted. They disociated addictin into other persons espacially their game-friends but simultaneously take the impact of addiction too seriously.

Česky

Jednou z nejvíce diskutovanou oblastí současné kyberpsychologie jsou závislosti na online hrách. Tato prezentace se zaměřuje na re-konstrukci významů, které hráči tvoří označkováním sebe jako na hře závislých. Na základě narativního přístupu bylo provedeno a analyzováno 10 rozhovorů. Participanty bylo 10 adolescentů ve věku od 13 do 22 let (8 mužů, 2 ženy), kteří měli bohatou herní zkušenost. Pro všechny z nich byla závislost jedním z nejdůležitějších aspektů hry, který dokonce spoluvytvářel jejich identitu jako hráčů. Jiný výsledek poukazuje na rozdílnost významů pojmu závislost u mladších a starších participantů. Ti mladší byli ve hře pozitivně emočně angažovaní, zároveň se cítili a popisovali jako závislí, ale samotný dopad závislosti podhodnocovali. Starší se naopak viděli pouze jako potenciálně závislostí ohrožení (ne tedy přímo závislí), ale závislost jako takovou disociovali a projikovali na jiné hráče ve svém okolí.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti