B 2007

Occlusion Culling in Dynamic Scenes

KOVALČÍK, Vít

Basic information

Original name

Occlusion Culling in Dynamic Scenes

Name in Czech

Okluzní odstřel v dynamických scénách

Edition

95 pp. 2007

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Informatics

Keywords in English

rendering; occlusion culling; spatial structure

Tags

Reviewed
Změněno: 14/1/2008 13:59, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.

Abstract

V originále

This thesis presents a new system for fast rendering of complex scenes. The system is based on occlusion culling, which is resolved with the help of the occlusion query function. The culling algorithm is capable to solve the visibility not only on object level, but is able to cull only specific parts of an object. Furthermore, dynamically changing scenes are also supported natively is such extent that all objects can be moving at the same time.

In Czech

Tato práce představuje nový systém pro rychlé zobrazování rozsáhlých scén. Systém je založen na okluzním odstřelu, který je vyhpdnocován za použítí okluzních dotazů (occlusion queries). Algoritmus je schopen řešit viditelnost nejen na úrovni objektů, ale také odstřelit jen určité části objektu. Navíc podporuje i dynamické scény až do té míry, že se mohou ve stejnou chvíli pohyovat všechny objekty.

Links

LC06008, research and development project
Name: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics