Detailed Information on Publication Record
2007
Occlusion Culling in Dynamic Scenes
KOVALČÍK, VítBasic information
Original name
Occlusion Culling in Dynamic Scenes
Name in Czech
Okluzní odstřel v dynamických scénách
Authors
Edition
95 pp. 2007
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Informatics
Keywords in English
rendering; occlusion culling; spatial structure
Tags
Reviewed
Změněno: 14/1/2008 13:59, RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D.
V originále
This thesis presents a new system for fast rendering of complex scenes. The system is based on occlusion culling, which is resolved with the help of the occlusion query function. The culling algorithm is capable to solve the visibility not only on object level, but is able to cull only specific parts of an object. Furthermore, dynamically changing scenes are also supported natively is such extent that all objects can be moving at the same time.
In Czech
Tato práce představuje nový systém pro rychlé zobrazování rozsáhlých scén. Systém je založen na okluzním odstřelu, který je vyhpdnocován za použítí okluzních dotazů (occlusion queries). Algoritmus je schopen řešit viditelnost nejen na úrovni objektů, ale také odstřelit jen určité části objektu. Navíc podporuje i dynamické scény až do té míry, že se mohou ve stejnou chvíli pohyovat všechny objekty.
Links
LC06008, research and development project |
|