KOVALČÍK, Vít. Occlusion Culling in Dynamic Scenes. 2007, 95 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Occlusion Culling in Dynamic Scenes
Name in Czech Okluzní odstřel v dynamických scénách
Authors KOVALČÍK, Vít.
Edition 95 pp. 2007.
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Informatics
Keywords in English rendering; occlusion culling; spatial structure
Tags occlusion culling, rendering, spatial structure
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Changed: 14/1/2008 13:59.
Abstract
This thesis presents a new system for fast rendering of complex scenes. The system is based on occlusion culling, which is resolved with the help of the occlusion query function. The culling algorithm is capable to solve the visibility not only on object level, but is able to cull only specific parts of an object. Furthermore, dynamically changing scenes are also supported natively is such extent that all objects can be moving at the same time.
Abstract (in Czech)
Tato práce představuje nový systém pro rychlé zobrazování rozsáhlých scén. Systém je založen na okluzním odstřelu, který je vyhpdnocován za použítí okluzních dotazů (occlusion queries). Algoritmus je schopen řešit viditelnost nejen na úrovni objektů, ale také odstřelit jen určité části objektu. Navíc podporuje i dynamické scény až do té míry, že se mohou ve stejnou chvíli pohyovat všechny objekty.
Links
LC06008, research and development projectName: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics
PrintDisplayed: 17/8/2024 01:18