KOVALČÍK, Vít. Occlusion Culling in Dynamic Scenes. 2007, 95 pp. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Occlusion Culling in Dynamic Scenes |
Name in Czech | Okluzní odstřel v dynamických scénách |
Authors | KOVALČÍK, Vít. |
Edition | 95 pp. 2007. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Informatics |
Keywords in English | rendering; occlusion culling; spatial structure |
Tags | occlusion culling, rendering, spatial structure |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Changed: 14/1/2008 13:59. |
Abstract |
---|
This thesis presents a new system for fast rendering of complex scenes. The system is based on occlusion culling, which is resolved with the help of the occlusion query function. The culling algorithm is capable to solve the visibility not only on object level, but is able to cull only specific parts of an object. Furthermore, dynamically changing scenes are also supported natively is such extent that all objects can be moving at the same time. |
Abstract (in Czech) |
---|
Tato práce představuje nový systém pro rychlé zobrazování rozsáhlých scén. Systém je založen na okluzním odstřelu, který je vyhpdnocován za použítí okluzních dotazů (occlusion queries). Algoritmus je schopen řešit viditelnost nejen na úrovni objektů, ale také odstřelit jen určité části objektu. Navíc podporuje i dynamické scény až do té míry, že se mohou ve stejnou chvíli pohyovat všechny objekty. |
Links | |
---|---|
LC06008, research and development project | Name: Centrum počítačové grafiky (Acronym: CPG) |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Center of Computer Graphics |
PrintDisplayed: 14/10/2024 16:07