2007
Praktické vzdělávání v sociální práci
NAVRÁTIL, Pavel a Monika PUNOVÁZákladní údaje
Originální název
Praktické vzdělávání v sociální práci
Název česky
Praktické vzdělávání v sociální práci
Název anglicky
Practical education in social work
Autoři
NAVRÁTIL, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí) a Monika PUNOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 187 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007
Nakladatel
TRIBUN
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00032834
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7399-343-6
Klíčová slova anglicky
practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 4. 2011 22:47, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
V originále
Jedna ze základních debat při přípravě sociálních pracovníků na jejich profesi, je spojována s procesem jejich vzdělávání. Hledají se odpovědi na otázky, které směřují ke způsobu, jak nejlépe připravit budoucí sociální pracovníky na jejich profesi. Bez toho, aniž bychom pochopili základní vazby, které fungují v rámci procesu učení, ve kterém se ze studenta sociální práce stane profesionál, lze jen stěží úspěšně integrovat a propojit teoretické znalosti získané univerzitním vzděláním a praktické dovednosti, které si mohou studenti osvojit pouze v procesu práce s klientem. Otázky týkající se způsobů a možností, jak co nejlépe vzdělávat sociální pracovníky samozřejmě předpokládají, že je zde příležitost k odborné diskusi o cílech tohoto vzdělávání, stejně jako existence prostoru, ve kterém je příležitost reflektovat zkušenosti z praxe.
Anglicky
Professional education lies at the heart of the social work profession. One of the basic discussions focused on social workers professional preparation is relate to education process. Academicians think about the best way, how to prepare social workers for their profession. They analyze educational process within the social workers become competent social workers. In this contribution I write about dilemmas which are associated with social workers preparation process.