2007
Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
NAVRÁTIL, PavelZákladní údaje
Originální název
Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
Název česky
Význam a možnosti praktického vzdělávání sociálních pracovníků
Název anglicky
Role and possibilities of practical social workers education
Autoři
NAVRÁTIL, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 6-19, 13 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007
Nakladatel
TRIBUN
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00032835
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7399-343-6
Klíčová slova anglicky
practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 7. 2009 22:38, doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D.
V originále
V akademickém prostředí není praktickému vzdělávání sociálních pracovníků přiznáván vždy dostatečný status. Slovním spojením praktické vzdělávání označuji ty aktivity v rámci vzdělávání sociálních pracovníků, které ve vzdělávacím procesu využívají aplikovaného učení, například přímého pozorování, nácviku dovedností, supervidované provádění služeb. Jedná zpravidla o takové aktivity, které univerzitní vzdělávání nejvíce přibližují reálnému světu profese. V rámci vysokoškolské přípravy sociálních pracovníků roli média praktického vzdělávání sehrává zejména odborná praxe pod supervizí.
Anglicky
In the text I focus on inclusion of professional practice into social work education. I describe an example of actually realized project Centre of practical education which is implemented at the department of Social policy and Social work on Masaryk University in Brno. I support the idea of professional practice integration into educational program for social workers. In this context I consider some demands and conditions which are connected with the role of field instructor. The role of field instructor I account as a key role in the practice integrating model.