NAVRÁTIL, Pavel and Jitka NAVRÁTILOVÁ. Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí (Field instructor in the context of professional practice). In Praktické vzdělávání v sociální práci. 1st ed. Brno: Tribun, 2007, p. 118-125. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci. ISBN 978-80-7399-343-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí
Name in Czech Instruktor praxí jako nová role v kontextu odborných praxí
Name (in English) Field instructor in the context of professional practice
Authors NAVRÁTIL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor) and Jitka NAVRÁTILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, p. 118-125, 8 pp. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007.
Publisher Tribun
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/07:00032836
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7399-343-6
Keywords in English practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization; field instructor
Tags field instructor, field organization, practical eduacation, practice, Social work, supervision
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., učo 45609. Changed: 3/3/2009 13:21.
Abstract
Náš příspěvek je zaměřen na praktické vzdělávání v rámci profesního vysokoškolského vzdělání. V článku předkládáme diskusi o smyslu praktického vzdělávání v rámci univerzitní přípravy. Vycházíme z předpokladu, že jeho hlavním posláním je rozvoj kompetencí studentů pro výkon profese sociální práce, a že její role je v tomto procesu nezastupitelná.
Abstract (in English)
In the text we focus on practical education in the context of university social work education. We discuss the role and the worth of practical education in the context of social workers professional preparation. We defence the necessity of professional practice education as key part of educational program for social workers.
PrintDisplayed: 26/4/2024 11:22