2007
Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků
NAVRÁTILOVÁ, JitkaZákladní údaje
Originální název
Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků
Název česky
Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků
Název anglicky
The theory and practice in social work education
Autoři
NAVRÁTILOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 20-27, 8 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007
Nakladatel
Tribun
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00032837
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7399-343-6
Klíčová slova anglicky
practice; supervision; practical eduacation; theoretical education; social work;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2009 13:24, Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.
V originále
Jedna ze základních debat při přípravě sociálních pracovníků na jejich profesi, je spojována s procesem jejich vzdělávání. Hledají se odpovědi na otázky, které směřují ke způsobu, jak nejlépe připravit budoucí sociální pracovníky na jejich profesi. Bez toho, aniž bychom pochopili základní vazby, které fungují v rámci procesu učení, ve kterém se ze studenta sociální práce stane profesionál, lze jen stěží úspěšně integrovat a propojit teoretické znalosti získané univerzitním vzděláním a praktické dovednosti, které si mohou studenti osvojit pouze v procesu práce s klientem. Otázky týkající se způsobů a možností, jak co nejlépe vzdělávat sociální pracovníky samozřejmě předpokládají, že je zde příležitost k odborné diskusi o cílech tohoto vzdělávání, stejně jako existence prostoru, ve kterém je příležitost reflektovat zkušenosti z praxe.
Anglicky
Professional education lies at the heart of the social work profession. One of the basic discussions focused on social workers professional preparation is relate to education process. Academicians think about the best way, how to prepare social workers for their profession. They analyze educational process within the social workers become competent social workers. In this contribution I write about dilemmas which are associated with social workers preparation process.