C 2007

Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků

NAVRÁTILOVÁ, Jitka

Základní údaje

Originální název

Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků

Název česky

Teorie a praxe ve vzdělávání sociálních pracovníků

Název anglicky

The theory and practice in social work education

Autoři

NAVRÁTILOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 20-27, 8 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007

Nakladatel

Tribun

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00032837

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7399-343-6

Klíčová slova anglicky

practice; supervision; practical eduacation; theoretical education; social work;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 3. 3. 2009 13:24, Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Jedna ze základních debat při přípravě sociálních pracovníků na jejich profesi, je spojována s procesem jejich vzdělávání. Hledají se odpovědi na otázky, které směřují ke způsobu, jak nejlépe připravit budoucí sociální pracovníky na jejich profesi. Bez toho, aniž bychom pochopili základní vazby, které fungují v rámci procesu učení, ve kterém se ze studenta sociální práce stane profesionál, lze jen stěží úspěšně integrovat a propojit teoretické znalosti získané univerzitním vzděláním a praktické dovednosti, které si mohou studenti osvojit pouze v procesu práce s klientem. Otázky týkající se způsobů a možností, jak co nejlépe vzdělávat sociální pracovníky samozřejmě předpokládají, že je zde příležitost k odborné diskusi o cílech tohoto vzdělávání, stejně jako existence prostoru, ve kterém je příležitost reflektovat zkušenosti z praxe.

Anglicky

Professional education lies at the heart of the social work profession. One of the basic discussions focused on social workers professional preparation is relate to education process. Academicians think about the best way, how to prepare social workers for their profession. They analyze educational process within the social workers become competent social workers. In this contribution I write about dilemmas which are associated with social workers preparation process.