NAVRÁTILOVÁ, Jitka and Pavel NAVRÁTIL. Odborné praxe a supervize v rámci univerzitní přípravy sociálních pracovníků (Professional practice and supervision in the context of university social work education). In Supervízia v sociálněj práci: súčasná prax a perspektívy. 1st ed. Bratislava: ASSP, 2007, p. 25-34.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Odborné praxe a supervize v rámci univerzitní přípravy sociálních pracovníků
Name in Czech Odborné praxe a supervize v rámci univerzitní přípravy sociálních pracovníků
Name (in English) Professional practice and supervision in the context of university social work education
Authors NAVRÁTILOVÁ, Jitka and Pavel NAVRÁTIL.
Edition 1. vyd. Bratislava, Supervízia v sociálněj práci: súčasná prax a perspektívy, p. 25-34, 10 pp. 2007.
Publisher ASSP
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50000 5. Social Sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords in English practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization
Tags field organization, practical eduacation, practice, Social work, supervision
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., učo 45609. Changed: 29/3/2010 11:01.
Abstract
V příspěvku se věnujeme tématu rozvoje začleňování odborných praxí do vzdělávání sociálních pracovníků na příkladu aktuálně realizovaného projektu Centra praktických studií při katedře sociální politiky a sociální práce FSS MU v Brně. V textu je podporována myšlenka zavádění modelu integrujícího odbornou praxi do vzdělávacího programu. V této souvislosti se věnujeme vymezení nároků a podmínek výkonu role instruktora praxí, která je v kontextu praxí chápána jako klíčová, stejně jako hlavním charakteristikám instruktora, které jsou pro výkon jeho role nezbytné.
Abstract (in English)
We focus on inclusion of professional practice into social work education. I describe an example of actually realized project Centre of practical education which is implemented at the department of Social policy and Social work on Masaryk University in Brno. I support the idea of professional practice integration into educational program for social workers. In this context I consider some demands and conditions which are connected with the role of field instructor. The role of field instructor I account as a key role in the practice integrating model.
PrintDisplayed: 17/5/2024 19:08