C 2007

Podpora resilience v supervizi studentů

ŠIŠLÁKOVÁ, Monika

Základní údaje

Originální název

Podpora resilience v supervizi studentů

Název česky

Podpora resilience v supervizi studentů

Název anglicky

Support of resilience in student supervision

Autoři

ŠIŠLÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 26-35, 10 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007

Nakladatel

Tribun

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/07:00032840

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7399-343-6

Klíčová slova anglicky

resilience; practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 15:01, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.

Anotace

V originále

Způsoby, jakými lidé přistupují ke zvládání těžkostí, se u každého z nich liší. Velmi názorně to dokládá např. výzkum Juliana Rottera (in Křivohlavý, 2001), který v roce 1966 publikoval výsledky svých empirických šetření zaměřených na rozdíly mezi lidmi v tom, jak přistupují ke zvládání obtížných životních situací. U zkoumaných osob zjistil dva odlišné způsoby zvládání (copingu). Na jedné straně kontinua se nalézají lidé, jež vychází ze sebe, ze svých schopností, možností, dovedností a z vlastní iniciativy, jsou to lidé, kteří jsou ochotni bojovat. Rotter je označil pojmem lidé s interním locus of control, přičemž pod pojmem interní mínil vnitřní, osobní centrum řízení vlastního jednání. Na druhé straně kontinua jsou podle něj lidé, kteří vychází z toho, co je čeká, a domnívají se, že jejich obtížná situace se vyřeší sama např. v důsledku zásahu jiných osob či změnou osudu, nebo díky na nich nezávislých změnách okolností.

Anglicky

Způsoby, jakými lidé přistupují ke zvládání těžkostí, se u každého z nich liší. Velmi názorně to dokládá např. výzkum Juliana Rottera (in Křivohlavý, 2001), který v roce 1966 publikoval výsledky svých empirických šetření zaměřených na rozdíly mezi lidmi v tom, jak přistupují ke zvládání obtížných životních situací. U zkoumaných osob zjistil dva odlišné způsoby zvládání (copingu). Na jedné straně kontinua se nalézají lidé, jež vychází ze sebe, ze svých schopností, možností, dovedností a z vlastní iniciativy, jsou to lidé, kteří jsou ochotni bojovat. Rotter je označil pojmem lidé s interním locus of control, přičemž pod pojmem interní mínil vnitřní, osobní centrum řízení vlastního jednání. Na druhé straně kontinua jsou podle něj lidé, kteří vychází z toho, co je čeká, a domnívají se, že jejich obtížná situace se vyřeší sama např. v důsledku zásahu jiných osob či změnou osudu, nebo díky na nich nezávislých změnách okolností.