2007
Podpora resilience v supervizi studentů
ŠIŠLÁKOVÁ, MonikaZákladní údaje
Originální název
Podpora resilience v supervizi studentů
Název česky
Podpora resilience v supervizi studentů
Název anglicky
Support of resilience in student supervision
Autoři
ŠIŠLÁKOVÁ, Monika (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 26-35, 10 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci, 2007
Nakladatel
Tribun
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00032840
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7399-343-6
Klíčová slova anglicky
resilience; practice; supervision; practical eduacation; social work; field organization
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 6. 2009 15:01, doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D.
V originále
Způsoby, jakými lidé přistupují ke zvládání těžkostí, se u každého z nich liší. Velmi názorně to dokládá např. výzkum Juliana Rottera (in Křivohlavý, 2001), který v roce 1966 publikoval výsledky svých empirických šetření zaměřených na rozdíly mezi lidmi v tom, jak přistupují ke zvládání obtížných životních situací. U zkoumaných osob zjistil dva odlišné způsoby zvládání (copingu). Na jedné straně kontinua se nalézají lidé, jež vychází ze sebe, ze svých schopností, možností, dovedností a z vlastní iniciativy, jsou to lidé, kteří jsou ochotni bojovat. Rotter je označil pojmem lidé s interním locus of control, přičemž pod pojmem interní mínil vnitřní, osobní centrum řízení vlastního jednání. Na druhé straně kontinua jsou podle něj lidé, kteří vychází z toho, co je čeká, a domnívají se, že jejich obtížná situace se vyřeší sama např. v důsledku zásahu jiných osob či změnou osudu, nebo díky na nich nezávislých změnách okolností.
Anglicky
Způsoby, jakými lidé přistupují ke zvládání těžkostí, se u každého z nich liší. Velmi názorně to dokládá např. výzkum Juliana Rottera (in Křivohlavý, 2001), který v roce 1966 publikoval výsledky svých empirických šetření zaměřených na rozdíly mezi lidmi v tom, jak přistupují ke zvládání obtížných životních situací. U zkoumaných osob zjistil dva odlišné způsoby zvládání (copingu). Na jedné straně kontinua se nalézají lidé, jež vychází ze sebe, ze svých schopností, možností, dovedností a z vlastní iniciativy, jsou to lidé, kteří jsou ochotni bojovat. Rotter je označil pojmem lidé s interním locus of control, přičemž pod pojmem interní mínil vnitřní, osobní centrum řízení vlastního jednání. Na druhé straně kontinua jsou podle něj lidé, kteří vychází z toho, co je čeká, a domnívají se, že jejich obtížná situace se vyřeší sama např. v důsledku zásahu jiných osob či změnou osudu, nebo díky na nich nezávislých změnách okolností.