2007
METODIKA A JEJÍ RÁMEC V PROJEKTU ASISTENT DO RODINY
OTAVA, LadislavZákladní údaje
Originální název
METODIKA A JEJÍ RÁMEC V PROJEKTU ASISTENT DO RODINY
Název česky
METODIKA A JEJÍ RÁMEC V PROJEKTU ASISTENT DO RODINY
Název anglicky
METODIKA A JEJÍ RÁMEC V PROJEKTU ASISTENT DO RODINY
Autoři
OTAVA, Ladislav (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Praktické vzdělávání v sociální práci, od s. 92-97, 5 s. Edice pro praxi a supervizi v sociální práci. 2007
Nakladatel
Tribun
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/07:00032849
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-80-7399-343-6
Klíčová slova anglicky
family; child protection; methodology of family assistance
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 6. 2009 11:19, Mgr. Ladislav Otava, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit možnost, jak strukturovat některé činnosti projektu zabývajícího se podporou znevýhodněných rodin formou přímé asistence. Příspěvek se věnuje okolnostem a východiskům, která obecně vedou k tvorbě dokumentů, které se pokouší o systematizaci činností v organizacích, základním fázím postupu při práci s rodinami ve zmiňovaném projektu a obecným pravidlům, kterými se asistence řídí. Příspěvek vychází konkrétně z jednoho ze základních písemných dokumentů Aplikovaného projektu Asistent do rodiny při Centru praktických studií Katedry sociální politiky a sociální práce FSS MU (dále jen Projekt), a tím je Metodika, zpracovaná vedením projektu (Otava, Vlček: online). Jejím úkolem je dát vymezení způsobům základního fungování asistence v rodinách, neklade si za cíl dát jednoznačné návody, ale rámec, v němž je možné se pohybovat a v neposlední řadě prezentuje zaměření činnosti Projektu navenek.
Anglicky
Cílem příspěvku je představit možnost, jak strukturovat některé činnosti projektu zabývajícího se podporou znevýhodněných rodin formou přímé asistence. Příspěvek se věnuje okolnostem a východiskům, která obecně vedou k tvorbě dokumentů, které se pokouší o systematizaci činností v organizacích, základním fázím postupu při práci s rodinami ve zmiňovaném projektu a obecným pravidlům, kterými se asistence řídí. Příspěvek vychází konkrétně z jednoho ze základních písemných dokumentů Aplikovaného projektu Asistent do rodiny při Centru praktických studií Katedry sociální politiky a sociální práce FSS MU (dále jen Projekt), a tím je Metodika, zpracovaná vedením projektu (Otava, Vlček: online). Jejím úkolem je dát vymezení způsobům základního fungování asistence v rodinách, neklade si za cíl dát jednoznačné návody, ale rámec, v němž je možné se pohybovat a v neposlední řadě prezentuje zaměření činnosti Projektu navenek.