J 2007

Competitive Verbal Interaction in Online Minute-by-Minute Match Reports

CHOVANEC, Jan

Základní údaje

Originální název

Competitive Verbal Interaction in Online Minute-by-Minute Match Reports

Název česky

Verbální interakce a soutěživost v internetovém sportovním zpravodajství

Autoři

CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno Studies in English, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2007, 0524-6881

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00020805

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

dialogičnost; intertextualita; jazyk sportovního zpravodajství; mediální diskurz; analýza diskurzu; blog

Klíčová slova anglicky

dialogicality; intertextuality; sports reporting; media discourse; discourse analysis; live blogging; blogs

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2016 11:51, Mgr. Vendula Hromádková

Anotace

V originále

The article analyses competitive verbal interaction between commentators and readers/other commentators in online minute-by-minute match reports. The text of MBMs frequently quotes other voices, which are conventionally reacted to by the commentator. The dialogism has a competitive nature, with the commentator striving to top the readers through humour or criticism. Such interpersonal gossip is linked with the non-serious elements of male discourse, and is explained as a strategy of synthetic personalisation.

Česky

Článek analyzuje kompetitivní verbální interakci mezi komentátory a čtenáři/dalšími komentátory ve sportovním zpravodajství online. Typicky zde dochází k citaci z emailů od čtenářů, na které komentátor příslušným způsobem reaguje. Dochází tak ke vzniku dialogických struktur, které mají kompetitivní charakter, neboť komentátor se snaží být vtipnější, atd. než čtenáři. Tento jev je interpretován v kontextu tzv. mužského diskurru, který je charakterizován obdobnými jazykovými mechanizmy, a šířeji jako strategie tzv. syntentické personalizace.

Návaznosti

GA405/07/0652, projekt VaV
Název: Integrace v jazycích - jazyky v integraci
Investor: Grantová agentura ČR, Integrace v jazycích - jazyky v integraci