2007
Competitive Verbal Interaction in Online Minute-by-Minute Match Reports
CHOVANEC, JanZákladní údaje
Originální název
Competitive Verbal Interaction in Online Minute-by-Minute Match Reports
Název česky
Verbální interakce a soutěživost v internetovém sportovním zpravodajství
Autoři
CHOVANEC, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno Studies in English, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2007, 0524-6881
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00020805
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
dialogičnost; intertextualita; jazyk sportovního zpravodajství; mediální diskurz; analýza diskurzu; blog
Klíčová slova anglicky
dialogicality; intertextuality; sports reporting; media discourse; discourse analysis; live blogging; blogs
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2016 11:51, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
The article analyses competitive verbal interaction between commentators and readers/other commentators in online minute-by-minute match reports. The text of MBMs frequently quotes other voices, which are conventionally reacted to by the commentator. The dialogism has a competitive nature, with the commentator striving to top the readers through humour or criticism. Such interpersonal gossip is linked with the non-serious elements of male discourse, and is explained as a strategy of synthetic personalisation.
Česky
Článek analyzuje kompetitivní verbální interakci mezi komentátory a čtenáři/dalšími komentátory ve sportovním zpravodajství online. Typicky zde dochází k citaci z emailů od čtenářů, na které komentátor příslušným způsobem reaguje. Dochází tak ke vzniku dialogických struktur, které mají kompetitivní charakter, neboť komentátor se snaží být vtipnější, atd. než čtenáři. Tento jev je interpretován v kontextu tzv. mužského diskurru, který je charakterizován obdobnými jazykovými mechanizmy, a šířeji jako strategie tzv. syntentické personalizace.
Návaznosti
GA405/07/0652, projekt VaV |
|