2006
Pohybové aktivity pozitivně ovlivňující pozornost a další osobnostní koreláty u dětí s ADHD a poruchami chování
TRÁVNÍKOVÁ, DagmarZákladní údaje
Originální název
Pohybové aktivity pozitivně ovlivňující pozornost a další osobnostní koreláty u dětí s ADHD a poruchami chování
Název anglicky
Motor Activities with a Positive Impact on Attention and Other Personality Components in Children with ADHD and Behaviour Disorders
Autoři
TRÁVNÍKOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant)
Vydání
první. Brno, Sport a kvalita života 2006, 6 s. 2006
Nakladatel
Fakulta sportovních studií
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Sport a aktivity volného času
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/06:00032895
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
80-210-4145-5
Klíčová slova anglicky
attention; behaviour disorders; ADHD; psychomotricity; juggling
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2010 09:27, Mgr. Dagmar Heiland Trávníková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje pozornosti a dalších osobnostních korelátů u dětí s poruchami chování a příznaky ADHD. Jedním ze symptomů této diagnózy je neschopnost udržet pozornost po delší dobu, roztěkanost a lehká unavitelnost. Jako vhodné aktivity pro trénink pozornosti u těchto jedinců proto nabízíme prožitkově zaměřené psychomotorické hry a cvičení a žonglování. Tyto aktivity mají pozitivní vliv na psychiku člověka, rozvíjí prostorovou orientaci, nervosvalovou koordinaci, zapojují obě mozkové hemisféry a nabízí tak mnoho adekvátních podnětů pro prodlužování doby koncentrace pozornosti.
Anglicky
The paper deals with questions of development of attention and other self components in children with behaviour disorders and symptoms of ADHD. Disability to keep attention for a longer period of time, discursiveness and getting tired easily represent a few symptoms of this diagnosis. Therefore, we offer psychomotor games and exercises and juggling as suitable activities for training the attention of these individuals. These activities have positive impact on the psyche of human beings, they develop spatial orientation, coordination between nerves and muscles, they use both brain hemispheres and thus offer many adequate impulses for increasing the time of concentration of attention.