2007
Physical Education and Health Education - International Comparison
MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Physical Education and Health Education - International Comparison
Název česky
Tělesná výchova a výchova ke zdraví - mezinárodní komparace
Autoři
MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant) a Leona MUŽÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Health Education and Quality of Live, s. 1-5, 2007
Nakladatel
Jihočeská univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023481
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7040-993-0
Klíčová slova anglicky
primary education; curriculum; physical education; health education; healthy lifestyle
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 5. 2008 18:00, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
This contribution focuses on primary education. The aim is to compare Czech and foreign approaches towards physical education and health education. The starting point is an international comparison of 35 coutries from all over the world. The content analysis of the comparative study shows that physical education and health education are confirmed in the curriculum among majority of countries, but there are different ideational alternatives. The most of the countries declare the physical education as "health oriented" and the health education becomes a part of physical education drafted this way. However, other countries define health education as an independent field of study as well as independent subject area. The curriculum conception of physical education and health education in the Czech Republic is in accord with modern foreign trends.
Česky
Příspěvek je zaměřen na základní vzdělávání. Cílem je porovnat české a zahraniční přístupy k oborům tělesná výchova a výchova ke zdraví. Východiskem je mezinárodní komparace 35 zemí celého světa. Obsahová analýza komparativní studie ukazuje, že tělesná výchova a výchova ke zdraví jsou zakotveny v kurikulu většiny porovnávaných zemí, avšak v rozdílných koncepčních variantách. Většina zemí deklaruje tělesnou výchovu jako "zdravotně orientovanou" a s takto koncipovanou tělesnou výchovou propojuje výchovu ke zdraví. Některé země ale vymezují výchovu ke zdraví také jako samostatný vzdělávací obor a samostatný vyučovací předmět. Koncepční kurikulum tělesné výchovy a výchovy ke zdraví v České republice je v souladu s moderními zahraničními trendy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|