D 2007

Physical Education and Health Education - International Comparison

MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Physical Education and Health Education - International Comparison

Název česky

Tělesná výchova a výchova ke zdraví - mezinárodní komparace

Autoři

MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant) a Leona MUŽÍKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Health Education and Quality of Live, s. 1-5, 2007

Nakladatel

Jihočeská univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023481

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7040-993-0

Klíčová slova anglicky

primary education; curriculum; physical education; health education; healthy lifestyle

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 5. 2008 18:00, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

This contribution focuses on primary education. The aim is to compare Czech and foreign approaches towards physical education and health education. The starting point is an international comparison of 35 coutries from all over the world. The content analysis of the comparative study shows that physical education and health education are confirmed in the curriculum among majority of countries, but there are different ideational alternatives. The most of the countries declare the physical education as "health oriented" and the health education becomes a part of physical education drafted this way. However, other countries define health education as an independent field of study as well as independent subject area. The curriculum conception of physical education and health education in the Czech Republic is in accord with modern foreign trends.

Česky

Příspěvek je zaměřen na základní vzdělávání. Cílem je porovnat české a zahraniční přístupy k oborům tělesná výchova a výchova ke zdraví. Východiskem je mezinárodní komparace 35 zemí celého světa. Obsahová analýza komparativní studie ukazuje, že tělesná výchova a výchova ke zdraví jsou zakotveny v kurikulu většiny porovnávaných zemí, avšak v rozdílných koncepčních variantách. Většina zemí deklaruje tělesnou výchovu jako "zdravotně orientovanou" a s takto koncipovanou tělesnou výchovou propojuje výchovu ke zdraví. Některé země ale vymezují výchovu ke zdraví také jako samostatný vzdělávací obor a samostatný vyučovací předmět. Koncepční kurikulum tělesné výchovy a výchovy ke zdraví v České republice je v souladu s moderními zahraničními trendy.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století