2007
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍTZákladní údaje
Originální název
Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově
Název anglicky
Theory and didactics of combatives in physical education
Autoři
REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant), Miroslav ĎURECH (703 Slovensko) a Michal VÍT (203 Česká republika)
Vydání
Brno, 88 s. Fakulta sportovních studií, 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/07:00032940
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-210-4318-3
Klíčová slova anglicky
combatives; physical education; didactics of combatives
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2009 23:12, PhDr. Michal Vít, Ph.D.
V originále
Prostředky úpolů slouží k zefektivnění cesty ke změnám, které u žáků a žákyň nastanou po ukončení vzdělávání na určitém stupni školního vzdělávání. Kromě kontroly a hodnocení učitelem tělesné výchovy akcentujeme i sebekontrolu a sebehodnocení (a vzájemné hodnocení) žáky. Prostředky úpolů mají být voleny tak, aby sloužily nejenom k získání speciálních sportovních dovedností, ale především k takovým dovednostem, které žáci využijí i v mimoškolním životě. Velký význam mají naučené pádové a sebeobranné dovednosti, které mohou zamezit vzniku i vážných traumat dětí a mládeže. Po dostatečném zvnitřnění těchto dovedností si je žáci mohou udržet až do dospělosti.
Anglicky
Combatives are ways for doing effective changes in the process of education in school. We accent self-controle together with teacher control and teacher evaluation. Big influence have to have that techniques, which can be used in daily life, e.g. self-defence and falling techniques. That skills can be keeped until aduldhood.