B 2007

Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově

REGULI, Zdenko, Miroslav ĎURECH a Michal VÍT

Základní údaje

Originální název

Teorie a didaktika úpolů ve školní tělesné výchově

Název anglicky

Theory and didactics of combatives in physical education

Autoři

REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant), Miroslav ĎURECH (703 Slovensko) a Michal VÍT (203 Česká republika)

Vydání

Brno, 88 s. Fakulta sportovních studií, 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/07:00032940

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-210-4318-3

Klíčová slova anglicky

combatives; physical education; didactics of combatives

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2009 23:12, PhDr. Michal Vít, Ph.D.

Anotace

V originále

Prostředky úpolů slouží k zefektivnění cesty ke změnám, které u žáků a žákyň nastanou po ukončení vzdělávání na určitém stupni školního vzdělávání. Kromě kontroly a hodnocení učitelem tělesné výchovy akcentujeme i sebekontrolu a sebehodnocení (a vzájemné hodnocení) žáky. Prostředky úpolů mají být voleny tak, aby sloužily nejenom k získání speciálních sportovních dovedností, ale především k takovým dovednostem, které žáci využijí i v mimoškolním životě. Velký význam mají naučené pádové a sebeobranné dovednosti, které mohou zamezit vzniku i vážných traumat dětí a mládeže. Po dostatečném zvnitřnění těchto dovedností si je žáci mohou udržet až do dospělosti.

Anglicky

Combatives are ways for doing effective changes in the process of education in school. We accent self-controle together with teacher control and teacher evaluation. Big influence have to have that techniques, which can be used in daily life, e.g. self-defence and falling techniques. That skills can be keeped until aduldhood.