MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁ. Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries. In ŘEHULKA, Evžen et. al. School and Health 21 (2). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 549-559. ISBN 978-80-7315-138-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
Název česky Tělesná výchova a výchova ke zdraví v českém a zahraničím školství
Autoři MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant) a Leona MUŽÍKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, School and Health 21 (2), od s. 549-559, 11 s. 2007.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023544
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-138-6
UT WoS 000264733100056
Klíčová slova česky základní školství, kurikulum, tělesná výchova, výchova ke zdraví, zdravý životní styl
Klíčová slova anglicky primary education; curriculum; physical education; health education; healthy lifestyle
Štítky curriculum, health education, healthy lifestyle, Physical Education, primary education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Dušan Kalášek, učo 56477. Změněno: 28. 6. 2009 12:50.
Anotace
The paper focuses on primary education, namely on the aspect of Czech and foreign approaches to physical education and health education. Research on literature dealing with the aforementioned fields of study shows that PE and Health Education are embedded in the curricula of the majority of the countries; nevertheless, their conceptions vary. Since the majority of countries declare PE to be "health-oriented", health education is integrated with physical education. Some countries qualify health education as a separate discipline. The Czech conception of physical education and health education is inspired by modern foreign trends. However, as the implementation in Czech schools lags behind, it would be desirable to adopt effective measures to improve the current state of affairs.
Anotace česky
Příspěvek se zaměřuje na základní vzdělávání. Cílem je porovnat české a zahraniční přístupy k oborům tělesná výchova a výchova ke zdraví. Studium literárních pramenů zabývajících se uvedenými obory ukazuje, že tělesná výchova a výchova ke zdraví jsou zakotveny v kurikulu většiny porovnávaných zemí, avšak v rozdílných koncepčních variantách. Většina zemí deklaruje tělesnou výchovu jako "zdravotně orientovanou" a výchovu ke zdraví propojuje s takto koncipovanou tělesnou výchovou. Některé země vymezují výchovu ke zdraví také jako samostatný vzdělávací obor. Česká koncepce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví je v souladu s moderními zahraničními trendy. Školská praxe však za kurikulárními požadavky zaostává, proto by bylo vhodné přijmout účinná opatření ke zlepšení stavu.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 09:02