2007
Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
MUŽÍK, Vladislav a Leona MUŽÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Physical Education and Health Education on the Educational System in the Czech Republic and Other Countries
Název česky
Tělesná výchova a výchova ke zdraví v českém a zahraničím školství
Autoři
MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant) a Leona MUŽÍKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, School and Health 21 (2), od s. 549-559, 11 s. 2007
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023544
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-138-6
UT WoS
000264733100056
Klíčová slova česky
základní školství, kurikulum, tělesná výchova, výchova ke zdraví, zdravý životní styl
Klíčová slova anglicky
primary education; curriculum; physical education; health education; healthy lifestyle
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 12:50, Mgr. Dušan Kalášek
V originále
The paper focuses on primary education, namely on the aspect of Czech and foreign approaches to physical education and health education. Research on literature dealing with the aforementioned fields of study shows that PE and Health Education are embedded in the curricula of the majority of the countries; nevertheless, their conceptions vary. Since the majority of countries declare PE to be "health-oriented", health education is integrated with physical education. Some countries qualify health education as a separate discipline. The Czech conception of physical education and health education is inspired by modern foreign trends. However, as the implementation in Czech schools lags behind, it would be desirable to adopt effective measures to improve the current state of affairs.
Česky
Příspěvek se zaměřuje na základní vzdělávání. Cílem je porovnat české a zahraniční přístupy k oborům tělesná výchova a výchova ke zdraví. Studium literárních pramenů zabývajících se uvedenými obory ukazuje, že tělesná výchova a výchova ke zdraví jsou zakotveny v kurikulu většiny porovnávaných zemí, avšak v rozdílných koncepčních variantách. Většina zemí deklaruje tělesnou výchovu jako "zdravotně orientovanou" a výchovu ke zdraví propojuje s takto koncipovanou tělesnou výchovou. Některé země vymezují výchovu ke zdraví také jako samostatný vzdělávací obor. Česká koncepce tělesné výchovy a výchovy ke zdraví je v souladu s moderními zahraničními trendy. Školská praxe však za kurikulárními požadavky zaostává, proto by bylo vhodné přijmout účinná opatření ke zlepšení stavu.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|