2007
Reflecting diversity with a view to innovating undergraduate counsellor training (good practice illustration).
HLOUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Reflecting diversity with a view to innovating undergraduate counsellor training (good practice illustration).
Název česky
Reflexe rozmanitosti za účelem inovace pregraduální přípravy poradců. Příklad dobré praxe.
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)
Vydání
Guidance and diversity: research and application. International conference, 2007
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00032991
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
rozmanitost, pregraduální vzdělávání poradců
Klíčová slova anglicky
diversity; undergraduate counsellor training
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 28. 3. 2010 12:14, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
V originále
Counselling practice is characterized by a variety of clients (as to age, gender, or nationality) and a diversity of environments in which counselling services are provided. This is why we believe several questions reflecting this diversity are worth asking, namely: Is it necessary for a counsellor to empathizes with his/her client? Can a counsellor reach objective understanding of his/her client? Is the interpretation of a behaviour defined by clients (his/her) intentions behind it, or someone of client? Do different clients inhabit different worlds? Field experience as a compulsory part of undergraduate counsellor training may be conceived in different ways depending on how the above questions are answered. The poster presents a specific set of innovations being implemented at the Faculty of Arts, Masaryk University (Brno) within a project supported from the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic.
Česky
V poradenské praxi se setkáváme s rozmanitostí klientů (z hlediska věku, pohlaví, národností) a s rozmanitostí prostředí, ve kterém se poskytují poradenské služby. Proto považujeme důležité položit si několik otázek, které reflektují tuto rozmanitost. Např. Musí poradce chápat klienta z jeho hlediska? Může poradce objektivně porozumět svému klientovi? Je význam chování klienta dán tím, co svým chováním míní klient sám nebo někdo druhý? Žijí různí klienti v "různých světech"? Odpovědi na uvedené otázky vybízejí k rozdílnému koncipování praxí jako povinné součásti pregraduální přípravy poradců. V posteru představíme konkrétní podobu inovace, která se realizuje na Filozofické fakultě MU (Brno) v rámci projektu financovaného Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.