HLOUŠKOVÁ, Lenka. Reflecting diversity with a view to innovating undergraduate counsellor training (good practice illustration). In Guidance and diversity: research and application. International conference. 2007.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflecting diversity with a view to innovating undergraduate counsellor training (good practice illustration).
Name in Czech Reflexe rozmanitosti za účelem inovace pregraduální přípravy poradců. Příklad dobré praxe.
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Guidance and diversity: research and application. International conference, 2007.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/07:00032991
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) rozmanitost, pregraduální vzdělávání poradců
Keywords in English diversity; undergraduate counsellor training
Tags diversity, undergraduate counsellor training
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Changed: 28/3/2010 12:14.
Abstract
Counselling practice is characterized by a variety of clients (as to age, gender, or nationality) and a diversity of environments in which counselling services are provided. This is why we believe several questions reflecting this diversity are worth asking, namely: Is it necessary for a counsellor to empathizes with his/her client? Can a counsellor reach objective understanding of his/her client? Is the interpretation of a behaviour defined by clients (his/her) intentions behind it, or someone of client? Do different clients inhabit different worlds? Field experience as a compulsory part of undergraduate counsellor training may be conceived in different ways depending on how the above questions are answered. The poster presents a specific set of innovations being implemented at the Faculty of Arts, Masaryk University (Brno) within a project supported from the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic.
Abstract (in Czech)
V poradenské praxi se setkáváme s rozmanitostí klientů (z hlediska věku, pohlaví, národností) a s rozmanitostí prostředí, ve kterém se poskytují poradenské služby. Proto považujeme důležité položit si několik otázek, které reflektují tuto rozmanitost. Např. Musí poradce chápat klienta z jeho hlediska? Může poradce objektivně porozumět svému klientovi? Je význam chování klienta dán tím, co svým chováním míní klient sám nebo někdo druhý? Žijí různí klienti v "různých světech"? Odpovědi na uvedené otázky vybízejí k rozdílnému koncipování praxí jako povinné součásti pregraduální přípravy poradců. V posteru představíme konkrétní podobu inovace, která se realizuje na Filozofické fakultě MU (Brno) v rámci projektu financovaného Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.
PrintDisplayed: 19/7/2024 18:13