k 2007

Reflecting diversity with a view to innovating undergraduate counsellor training (good practice illustration).

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Reflecting diversity with a view to innovating undergraduate counsellor training (good practice illustration).

Název česky

Reflexe rozmanitosti za účelem inovace pregraduální přípravy poradců. Příklad dobré praxe.

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant)

Vydání

Guidance and diversity: research and application. International conference, 2007

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00032991

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

rozmanitost, pregraduální vzdělávání poradců

Klíčová slova anglicky

diversity; undergraduate counsellor training

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 3. 2010 12:14, Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.

Anotace

V originále

Counselling practice is characterized by a variety of clients (as to age, gender, or nationality) and a diversity of environments in which counselling services are provided. This is why we believe several questions reflecting this diversity are worth asking, namely: Is it necessary for a counsellor to empathizes with his/her client? Can a counsellor reach objective understanding of his/her client? Is the interpretation of a behaviour defined by clients (his/her) intentions behind it, or someone of client? Do different clients inhabit different worlds? Field experience as a compulsory part of undergraduate counsellor training may be conceived in different ways depending on how the above questions are answered. The poster presents a specific set of innovations being implemented at the Faculty of Arts, Masaryk University (Brno) within a project supported from the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic.

Česky

V poradenské praxi se setkáváme s rozmanitostí klientů (z hlediska věku, pohlaví, národností) a s rozmanitostí prostředí, ve kterém se poskytují poradenské služby. Proto považujeme důležité položit si několik otázek, které reflektují tuto rozmanitost. Např. Musí poradce chápat klienta z jeho hlediska? Může poradce objektivně porozumět svému klientovi? Je význam chování klienta dán tím, co svým chováním míní klient sám nebo někdo druhý? Žijí různí klienti v "různých světech"? Odpovědi na uvedené otázky vybízejí k rozdílnému koncipování praxí jako povinné součásti pregraduální přípravy poradců. V posteru představíme konkrétní podobu inovace, která se realizuje na Filozofické fakultě MU (Brno) v rámci projektu financovaného Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.