D 2007

Marketing Communication of Small and Medium Enterprises

TOMÁŠKOVÁ, Eva a Lucie KAŇOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Marketing Communication of Small and Medium Enterprises

Název česky

Marketingová komunikace malých a středních podniků

Autoři

TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant) a Lucie KAŇOVSKÁ (203 Česká republika)

Vydání

Zvolen, Economic Theory and Practice Today and Tomorrow II, od s. 41-51, 10 s. 2007

Nakladatel

Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14220/07:00032996

Organizační jednotka

Právnická fakulta

ISBN

978-80-8083-203-2

Klíčová slova anglicky

Marketing; marketing communication; forms of propagation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 2. 4. 2010 08:20, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper deals with the analysis of marketing communication of Czech small and medium companies. The goal is to know which various kinds of marketing communication are used by small and medium companies. The data were gained by the help of primary research. The method of research was a short questionnaire. The questionnaire consisted of questions for easier processing. Companies from all regions in the Czech divided according to industrial sectors and also according to Czech regions and were compared together. The questionnaire is part of pilot research and will help us as the first groundwork for monitoring of the current situation in this field.

Česky

Tento příspěvek se zabývá analýzou marketingové komuniace českých malých a středních podniků. Cílem je zjistit rozdílné způsoby marketingové komunikace užívané u malých a středních podniků. Data byla získána primárním výzkumem s pomocí dotazníku. Společnosti ze všech regionů České republiky byly rozděleny dle oborů podnikání. Dotazník je součástí pilotního výzkumu, jehož cílem by měl být monitoring současné situace v této oblasti.