2007
Behavioural Branding- The Interdisciplinary Hilti Case
CAJTHAML, Martin, Hans Rudigger KAUFMANN a Michael MEIERZákladní údaje
Originální název
Behavioural Branding- The Interdisciplinary Hilti Case
Název česky
Behavioralní vytváření značky - interdisciplinární případ Hilti
Autoři
CAJTHAML, Martin, Hans Rudigger KAUFMANN a Michael MEIER
Vydání
International Journal of Management Cases, 2007
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
behavioural branding; HIlti; philosophy; management; identity; behaviour; value
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 15. 4. 2010 21:57, prof. Mgr. Martin Cajthaml, Ph.D.
V originále
Agencies that are concerned with destination, corporation and product branding only recently discovered corporate identity and the subsequent behavioral aspects of brand management as a promising field of action. It is obvious that in a more and more ambiguous business environment, strong brands come into existence not only with excellent products or services but with a consistent, all-encompassing and differentiated presence that can be experienced by the customer. This paper illuminates the interdisciplinary conceptual roots of behavioural branding resulting from an academic-practitioner dialogue of three Liechtenstein institutions.
Česky
Tento článek osvětluje pojem behavioural branding z interdisciplinární perspektivy dialogu mezi filosofií managementem a pohledem praktika.