J 2007

Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios

STEHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios

Název česky

Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech

Název anglicky

Observance and violation of the politeness principles in the advertising texts

Autoři

STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita, 2007, 0231-7532

Další údaje

Jazyk

španělština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00033027

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

zdvořilostní principy; reklamní texty; pragmatika

Klíčová slova anglicky

politeness principles; advertising text; pragmatics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2012 10:16, doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Este artículo se dedica al estudio de la observancia y la violación del principio de cortesía en los textos publicitarios espańoles. Después de seńalar algunos problemas en cuanto a la aplicación de dicho principio en la publicidad en general, se presta especial atención a dos fenómenos linguísticos concretos que influyen en el grado de cortesía del texto publicitario: el modo imperativo y las formas de tratamiento.

Česky

Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání).