KOHOUTEK, Rudolf a Eva FILÍPKOVÁ. Researching the difficulties and behavioural disorders in primary school pupils. In ŘEHULKA, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21. 1. vyd. Brno: Paido, 2007, s. 427-441. ISBN 978-80-7315-138-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Researching the difficulties and behavioural disorders in primary school pupils
Název česky Depistáž závad a poruch chování u žáků základních škol
Autoři KOHOUTEK, Rudolf (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva FILÍPKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21, od s. 427-441, 15 s. 2007.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023628
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-138-6
UT WoS 000264733100045
Klíčová slova česky dificility, poruchy chování, dotazníková metoda, základní škola, učitel a žák, rozdíl ve výskytu mezi chlapci a dívkami, korelace dificilit s nevhodným rodinným prostředím
Klíčová slova anglicky difficulties; behavioral disorders; questionnaire research method; primary school; teacher and pupil; difficulties in boys compared to girls; correlation between the family problems and the occurrence of difficulties
Štítky behavioral disorders, difficulties, primary school, questionnaire research method, teacher and pupil
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc., učo 33385. Změněno: 2. 4. 2015 14:10.
Anotace
Our research investigates the frequency of difficulties and behavioral disorders in primary school pupils. It studies the symptoms typical for the particular difficulties. The difficulties are not of a pathological character; they are not rooted in personality itself. They are caused especially by upbringing and their condition is reversible. We targeted pupils at the Hudcova and Antonínská primary schools in Brno. Pupils’ teachers judged the occurrence of the particular symptoms in children. With the questionnaire, based on the frequency and intensity of the particular symptom, it is possible to distinguish whether the symptom is of mild or serious character. Another point of study was to compare the occurrence of difficulties in boys and girls and to discover a correlation between family problems and the prevalence of difficulties. The obtained results lead us to draw particular conclusions, concerning the concrete preventive precautions against the difficulties and their re-education.
Anotace česky
Výzkum se zabývá zjištěním frekvence závad a poruch chování u žáků základních škol. Zkoumá u nich přítomnost symptomů typických pro jednotlivé dificility, tedy závady chování, nikoli ještě patologického charakteru, zakořeněné v osobnosti, nýbrž způsobené především výchovou a možné reverzibility. Zaměřilili jsme se na žáky ZŠ Hudcova a Antonínská v Brně, jejichž třídní učitelé prostřednictvím dotazníku, vytvořeného pro vlastní výzkum, posuzovali přítomnost jednotlivých příznaků u žáků. V rámci dotazníku lze na základě frekvence a intenzity toho kterého symptomu rozlišit, zda se projevuje pouze dificilně nebo je vážnějšího charakteru (porucha chování). Dalším důležitým bodem bylo porovnat chlapce a dívky ohledně výskytu dificilit a zjistit korelaci nepříznivého rodinného prostředí s přítomností dificilit u žáka. Na základě výsledků výzkumu jsme došli k jistým závěrům, týkajících se konkrétních preventivních opatření proti dificilám a jejich možnou reedukací.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 12. 7. 2024 01:31