ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ. Motivační determinanty v koncepci “zdravé osobnosti”. In Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií Personality in the context of cognition, emocionality and motivation. 2007. ISBN 978-80-89-236-29-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivační determinanty v koncepci “zdravé osobnosti”
Název česky Motivační determinanty v koncepci “zdravé osobnosti”
Název anglicky Motivational determinants in the conception of “healthy personality"
Autoři ŘEHULKA, Evžen a Oliva ŘEHULKOVÁ.
Vydání Osobnosť v kontexte kognícií, emocionality a motivácií Personality in the context of cognition, emocionality and motivation, 2007.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-89-236-29-9
Klíčová slova anglicky Motivational determinants, haelth, personality
Štítky Motivational determinants, haelth, personality
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 30. 1. 2008 19:43.
Anotace
Při využití myšlenek výchovy a psychoterapie koncipujeme model „zdravé osobnosti“, který využíváme jako možný cíl ve výchově, event. sebevýchově. V modelu je zdůrazňována uvědomělá individuální odpovědnost, celoživotní aktivita, vůle k získávání poznatků, uvědomělé zařazení do sociálních vztahů, poučený vztah k materiálnímu prostředí, vědomý vztah k vlastní tradici a kulturnímu dědictví a snaha o dosažení osobní pohody a štěstí. Ve výzkumném šetření u učitelů zjišťujeme, jakými motivačními faktory je podloženo dosahování těchto cílů.
Anotace anglicky
By using ideas of education and psychotherapy we compose a model of “healthy personality” that we use as a possible aim in education, or self-education. In the model, emphasized is conscious individual responsibility, long-life activity, will to acquire knowledge, conscious inclusion into social relationships, knowledgeable attitude to material environment, conscious relation to own tradition and cultural heritage and effort to achieve personal well-being and happiness. Researching teachers we find out what motivational factors support achievement of these aims.
Návaznosti
IAA7025403, projekt VaVNázev: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:46