BARTOŇOVÁ, Miroslava. Styly učení v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení (Learning styles in education of pupils with specific learning difficulties). In Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV. Brno: Paido, 2007, p. 81-90, 9 pp. Edice pedagogické literatury 1. ISBN 978-80-7315-162-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Styly učení v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení
Name in Czech Styly učení v edukaci jedinců se specifickými poruchami učení
Name (in English) Learning styles in education of pupils with specific learning difficulties
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Specifické poruchy učení v kontextu vzdělávacích oblastí RVP ZV, p. 81-90, 9 pp. Edice pedagogické literatury 1, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023706
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-162-1
Keywords in English learning styles student pupil with specific learning difficulties self-understanding occupation choice intervention adults special teacher
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 4/3/2009 09:42.
Abstract
Ve stati se zamýšlíme nad tím, jak styly učení ovlivňují výuku žáka se specifickými poruchami učení. Pedagog jako odborník by měl umět poradit žákům, studentům a jejich rodičům, jak se připravovat na výuku, pomoci žákovi najít jeho učební styl. To je základní předpoklad odlišnosti reedukační péče vedené na prvním stupni ZŠ a na stupni vyšším. Styly učení jsou nástrojem, který studenti mohou použít ve školním vyučování nebo v jiných situacích. Jedním z více užívaných modelů stylů učení je model intervence
Abstract (in English)
This article deals with influence of learning styles on education of pupils with specific learning difficulties. Teacher should be a good advisor for students and their parents in the ways of preparing for school and he should also help them to find his or her own learning style. This is a big difference between re-education care in primary school and secondary school. Learning styles can be used both at school and in other situations. Quite well-known is a style of intervention.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:19