D 2007

Developmnet of model of market orientation

TOMÁŠKOVÁ, Eva and Lucie KAŇOVSKÁ

Basic information

Original name

Developmnet of model of market orientation

Name in Czech

Modely vývoje tržní orientace

Name (in English)

Developmnet of model of market orientation

Authors

TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor) and Lucie KAŇOVSKÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Management, Economics and Business Development in the New European Conditions, p. 38-46, 2007

Publisher

Brno University of Technology

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/07:00020857

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

978-80-7204-532-7

Keywords in English

market;orientation; development; model

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/1/2008 13:36, doc. Ing. Eva Tomášková, Ph.D.

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá vývojem modelů tržní orientace, tj. prvky, které ovlivňují tržní orientaci a prvky, které tržní orientace ovlivňuje. Je zde uvedena kompilace současných dostupných zdrojů pojednávajících o zveřejněných modelech tržní orientace. Závěrem je uvedeno shrnutí současných poznatků tržní orientace v této oblasti.

In English

The paper is focused on the development of the model of market orientation. It means on the items influencing market orientation and on the items influenced by market orientation. There is also compilation of theoretical information about marketing orientation by authors working in this field in the paper. The main conclusions are stated in the last part of the work.

Links

GA402/07/1493, research and development project
Name: Výzkum implementace tržní orientace u hi-tech firem