2007
The Method of Measuring Market Orientation
TOMÁŠKOVÁ, Eva, Lucie KAŇOVSKÁ, Vladimír CHALUPSKÝ a Iveta ŠIMBEROVÁZákladní údaje
Originální název
The Method of Measuring Market Orientation
Název česky
Metody měření tržní orientace
Autoři
TOMÁŠKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant), Lucie KAŇOVSKÁ (203 Česká republika), Vladimír CHALUPSKÝ (203 Česká republika) a Iveta ŠIMBEROVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Economics bulletin, Champaign-Urbana, Univ. of Illinois, 2007, 1545-2921
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Itálie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14220/07:00020860
Organizační jednotka
Právnická fakulta
Klíčová slova anglicky
Marketing; market orientation; external environment; internal environment; customers
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2010 10:58, Mgr. Marie Zejdová
V originále
The paper is focused on the method of measuring market orientation. Market orientation is very important and topical, because of its influence on the company results. The first part of this paper describes the factors, which influence market orientation. The factors are from the external and internal environment and also from business branches of companies. The second part of the paper proposes the new methods of measuring of market orientation. The detailed information about all items of the factors is included in this part of the chapter. The third part of this paper verifies the validity of new methods of measuring market orientation. Cronbach alfa was used for validation of the method. We plan to use the most important principles of the method for our recent research project Research on implementation on market orientation in Hi-Tech Firms. The research project is supported by Grant Agency of the Czech Republic (GA 402/07/1493).
Česky
Příspěvek se zaměřuje na metody měření tržní orientace. První část tohoto příspěvku popisuje faktory, které ovlivňují tržní orientace. Tyto faktory jsou externí a interní prostředí a taktéž oborové prostředí. Druhá část se zabývá návrhem nové metody měření tržní orientace. Detailně popisuje všechny položky jednotlivých faktorů, které jsou obsaženy v první kapitole. Třetí část se pak zabývá verifikací platnosti nové metody měřící tržní orientace. Pro validaci této metody byl užit koeficient Cronbach alfa. Nejdůležitější principy této metody budou použity pro implementaci tržní orientace u hi-tech firem. Tento výzkumný projekt je podporován agenturou GAČR (GA 402/07/1493).
Návaznosti
GA402/07/1493, projekt VaV |
|