2008
Výsledky finančního měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
SUCHÁNEK, Petr a Jiří ŠPALEKZákladní údaje
Originální název
Výsledky finančního měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
Název česky
Výsledky finančního měření konkurenceschopnosti podniků v ČR
Název anglicky
Results of the measuring the competitiveness of the Czech enterprises
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant) a Jiří ŠPALEK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Konkurenceschopnost podniků, od s. 643-656, 13 s. 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/08:00025735
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-4521-7
Klíčová slova anglicky
ratios; competitiveness; stakeholders
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 10. 2008 21:45, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá měřením konkurenceschopnosti podniků v ČR. Článek vychází z předpokladů, že konkurenceschopnost podniku se promítá do výkonnosti, resp. finanční úspěšnosti podniku, která je měřitelná standardními poměrovými ukazateli a z toho, že konkurenceschopnost je zapříčiněna charakteristickými faktory. Cílem článku je pomocí vybraných poměrových ukazatelů rozdělit podniky do skupin a hledat jejich typické charakteristiky. Dílčím cílem článku je zjistit, zda pro jednotlivé skupiny existují rozdílné charakteristiky faktorů, tzn. zda vytipované faktory lze považovat za faktory konkurenceschopnosti.
Anglicky
The paper deals with measuring the competitiveness of the Czech enterprises. It proceeds from the assumption that company competitiveness is reflected in its performance and financial success which is possible to measure with standard ratio indicators, and also from the assumption that competitiveness results from certain characteristic factors. The aim of the paper is to divide the companies into a number of groups using selected ratio indicators and to search for characteristics typical of them. Partially, the aim is also to find out whether there are different factor characteristics for particular groups, i.e. whether it is possible to consider the selected factors to be the factors of competitiveness.
Návaznosti
1M0524, projekt VaV |
|