TRÁVNÍČEK, Marek. Poslání současné školní tělesné výchovy pohledem učitelů ZŠ (Mission of present physical education as seen by primary school teachers). In Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21. 1st ed. Brno: MSD ve spolupráci s PdF MU Brno, 2007, p. 44 - 44. ISBN 978-80-86633-98-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Poslání současné školní tělesné výchovy pohledem učitelů ZŠ
Name in Czech Poslání současné školní tělesné výchovy pohledem učitelů ZŠ
Name (in English) Mission of present physical education as seen by primary school teachers
Authors TRÁVNÍČEK, Marek.
Edition 1. vyd. Brno, Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21, p. 44 - 44, 1 pp. 2007.
Publisher MSD ve spolupráci s PdF MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-86633-98-5
Keywords in English elementary school; physical education;mission of physical education
Tags Elementary school, mission of physical education, Physical Education
Changed by Changed by: Mgr. Marek Trávníček, učo 48065. Changed: 30/6/2009 10:54.
Abstract
Sdělení vychází z jednoho zdroje šetření – dotazníku, který byl zaměřen na otázku poslání současné školní tělesné výchovy a respondenty byli učitelé tělesné výchovy 1. i 2. stupně základních škol (N=164). Výsledky šetření přinášejí současné vnímání úlohy a cílů tělesné výchovy pohledem samotných učitelů a jejich vztahem k pohybové aktivitě dětí. Závěry referátu mohou být vodítkem pro přizpůsobení kurikul potřebám a pojetí kantorů v daném oboru.
Abstract (in English)
The message comes from one source of investigation - a questionnaire which was aimed at the mission of present physical education at school and which respondents were teachers of physical education at primary schools (N=164). The results of investigation show present perception of function and objectives of physical education as seen by teachers themselves and their attitude towards locomotive activity of children. The conclusions of this report can serve as a guideline for adjustments of curriculums to the needs and conceptions of teacher in this field.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 21/5/2024 06:03