Die Künstlerproblematik bei Hugo von Hofmannsthal
KNÁPEK, Pavel. Die Künstlerproblematik bei Hugo von Hofmannsthal. In Germanistik an tschechischen Universitäten: Gegenwart und Zukunft. Hradec Králové - Ostrava: Ostravská univerzita, 2007, s. 153-157. ISBN 978-80-7368-327-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Die Künstlerproblematik bei Hugo von Hofmannsthal |
Název česky | Problematika umělce u Hugo von Hofmannsthal |
Název anglicky | The Artist in Works of Hugo von Hofmannsthal |
Autoři | KNÁPEK, Pavel (203 Česká republika, garant). |
Vydání | Hradec Králové - Ostrava, Germanistik an tschechischen Universitäten: Gegenwart und Zukunft, od s. 153-157, 5 s. 2007. |
Nakladatel | Ostravská univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | Písemnictví, masmedia, audiovize |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/07:00033142 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 978-80-7368-327-6 |
Klíčová slova anglicky | Artist; Literature; Hugo von Hofmannsthal |
Štítky | Artist, Hugo von Hofmannsthal, Literature |
Změnil | Změnil: Mgr. Pavel Knápek, Ph.D., učo 22779. Změněno: 30. 1. 2010 16:55. |
Anotace |
---|
Der Aufsatz analysiert in erster Linie Hugo von Hofmannsthals Drama "Der Tor und der Tod" (1894), und zwar im Hinblick auf die sogenannte Künstlerproblematik. Der Aufsatz geht vor allem der Frage nach, inwieweit Claudio (ein philosophisch und ästhetisch gebildeter Mensch) als Künstler bezeichnet werden kann, bzw. inwieweit sich Hofmannsthal mit diesem Drama von der Kunst distanziert hat. |
Anotace česky |
---|
Tématem analýzy je v první řadě Hofmannthalova hra "Der Tor und der Tod" (1894)("Blázen a smrt") v kontextu tzv. problematiky umělce. Článek se především zabývá otázkou, do jaké míry může být Claudio (esteticky a filozoficky vzdělaný člověk) označován za umělce, resp. do jaké míry se Hofmannsthal tímto dramatem distancoval od umění. |
Anotace anglicky |
---|
Tématem analýzy je v první řadě Hofmannthalova hra "Der Tor und der Tod" (1894)("Blázen a smrt") v kontextu tzv. problematiky umělce. Článek se především zabývá otázkou, do jaké míry může být Claudio (esteticky a filozoficky vzdělaný člověk) označován za umělce, resp. do jaké míry se Hofmannsthal tímto dramatem distancoval od umění. The article is concerned primarily with Hugo von Hofmansthals play "Der Tor und der Tod" (1894)("The Fool and the Death"), namely with regard to the topic of art and artist characters. The article is concerned mainly with the question to what extent Claudio (a man educated in aesthetics and philosphy)can be called a true artist, and accordingly to what extent Hofmannsthal with this play distanced himself from the art. |
VytisknoutZobrazeno: 10. 10. 2024 01:27