D 2007

Home education (home schooling) as a social and pedagogical phenomenon in potential support of healthy development of the child

STŘELEC, Stanislav

Základní údaje

Originální název

Home education (home schooling) as a social and pedagogical phenomenon in potential support of healthy development of the child

Název česky

Domácí vzdělávání (domácí škola) jako sociálně - pedagogický fenomén potenciální podpory zdravého vývoje dítěte

Autoři

STŘELEC, Stanislav (203 Česká republika, garant)

Vydání

Krakow, SZERLAG, A. (ED.).Edukacja obywatelska w spoleczenstwach wielokulturowych, od s. 215-220, 6 s. 2007

Nakladatel

Oficyna Wydawnicza „Impuls“

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023779

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-83-7308-978-5

Klíčová slova anglicky

home education; home schooling; individual education; the options to educational concepts; the healthy development of the child

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2008 11:56, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.

Anotace

V originále

Home education represents one of the options to individual education that is usually carried out in a family environment. It is one or more pupils, mostly siblings, who are educated. The role of the educator is mostly performed by parents, rarely by grandparents, and also sometimes by home tutors. Home schooling in the Czech educational environment can be understood as one of the options to educational concepts made possible thanks to the changes in our social and political system after 1989. At the same time, home schooling represents a trend which has been widely discussed both by the academic and general public in the Czech Republic and abroad.

Česky

Domácí vzdělávání je jednou z variant individuálního vzdělávání probíhajícího zpravidla v rodinném prostředí. Vzděláván bývá jeden nebo více žáků, většinou sourozenců. Vzdělávajícími jsou nejčastěji rodiče, zřídka prarodiče, případně domácí učitelé. Domácí vzdělávání chápeme v podmínkách českého školství jako jednu z alternativních edukačních koncepcí, pro jejíž realizaci se otevřel prostor po změnách v našem společensko-politickém systému po roce 1989. Domácí vzdělávání je zároveň trendem, který vzbudil značnou pozornost odborné i laické veřejnosti ve světě i v České republice (ČR).

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století