2007
Home education (home schooling) as a social and pedagogical phenomenon in potential support of healthy development of the child
STŘELEC, StanislavZákladní údaje
Originální název
Home education (home schooling) as a social and pedagogical phenomenon in potential support of healthy development of the child
Název česky
Domácí vzdělávání (domácí škola) jako sociálně - pedagogický fenomén potenciální podpory zdravého vývoje dítěte
Autoři
STŘELEC, Stanislav (203 Česká republika, garant)
Vydání
Krakow, SZERLAG, A. (ED.).Edukacja obywatelska w spoleczenstwach wielokulturowych, od s. 215-220, 6 s. 2007
Nakladatel
Oficyna Wydawnicza „Impuls“
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00023779
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-83-7308-978-5
Klíčová slova anglicky
home education; home schooling; individual education; the options to educational concepts; the healthy development of the child
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 6. 2008 11:56, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
V originále
Home education represents one of the options to individual education that is usually carried out in a family environment. It is one or more pupils, mostly siblings, who are educated. The role of the educator is mostly performed by parents, rarely by grandparents, and also sometimes by home tutors. Home schooling in the Czech educational environment can be understood as one of the options to educational concepts made possible thanks to the changes in our social and political system after 1989. At the same time, home schooling represents a trend which has been widely discussed both by the academic and general public in the Czech Republic and abroad.
Česky
Domácí vzdělávání je jednou z variant individuálního vzdělávání probíhajícího zpravidla v rodinném prostředí. Vzděláván bývá jeden nebo více žáků, většinou sourozenců. Vzdělávajícími jsou nejčastěji rodiče, zřídka prarodiče, případně domácí učitelé. Domácí vzdělávání chápeme v podmínkách českého školství jako jednu z alternativních edukačních koncepcí, pro jejíž realizaci se otevřel prostor po změnách v našem společensko-politickém systému po roce 1989. Domácí vzdělávání je zároveň trendem, který vzbudil značnou pozornost odborné i laické veřejnosti ve světě i v České republice (ČR).
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|