POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.
Název česky Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy.
Název anglicky Czech school head teachers in the context of the contemporary reform
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika).
Vydání 2007.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/07:00024622
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky ředitel životní historie
Klíčová slova anglicky hedteacher life history
Štítky hedteacher life history
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 23. 6. 2009 13:17.
Anotace
Příspěvek je jedním z prvních výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). V textu se autoři zaměřují na to, jak se ředitelé škol snaží zvládat požadavky, které přináší školská reforma. Pozornost je věnována třem významným změnám: 1) zavedení školního vzdělávacího programu, 2) uložení povinnosti autoevaluace školy, 3) ustavení školských rad jako ústředního prvku systému místní správy škol. Příspěvek je zaměřen na to, jak s těmito požadavky ředitelé pracují, zejména pak jaké konkrétní strategie volí, s jakými problémy se potýkají, kde nalézají podporu a v čem naopak spatřují překážky. Autoři vycházejí z kvalitativní analýzy výpovědí ředitelů ZŠ a SŠ, a dále ze studia relevantních dokumentů a z expertních konzultací.
Anotace anglicky
The paper is one of the first outputs of research project Czech School Head Teacher and their Personal and Professional Path Development (Czech Science Foundation, ref. n. 406/07/0845). The text deals with how there are the impacts of the contemporary school reform on the work of head teachers. The authors focus on the most important changes: 1) Curriculum reform 2) Concept of accountability 3) School Board.The article brings an insight into the real form that these changes have evoked in schools. The authors used the qualitative analyses of head teachers statements. This methods was supplemented other techniques as a study of documentary sources and an experts consultations.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaVNázev: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
VytisknoutZobrazeno: 8. 6. 2024 09:39