p 2007

Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění

NOVOTNÝ, Petr

Základní údaje

Originální název

Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění

Název česky

Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění

Název anglicky

Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work.

Autoři

NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+ 2007

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/07:00030135

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

education; learning; needs;adults 50+;work
Změněno: 23. 4. 2013 15:43, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek rekapituloval následující výzkumné závěry: Postavení skupiny 50+ na trhu práce i vzdělávání je specifické a částečně vnitřně rozporuplné. Podpora skupiny 50+ by měla velmi obezřetně reflektovat její specifičnost. Tato podpora bude funkční pokud bude kompenzovat ubývající motivaci lidí k učení se a rozvoji u skupině 50+. Některé druhy intervence mohou přinášet paradoxní důsledky (např. sehrát roli stratifikačního faktoru).

Anglicky

The presentation recall some results of the empirical research conducted at Department of educational sciencies, Faculty or Arts, Masaryk university. Following facts has been commented: group 50+ is very specific in terms of participation on education and training and in terms of participation on labour market. Some kinds of intervences may lead to paradoxical results.

Návaznosti

1J017/04-DP2, projekt VaV
Název: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Vzdělávání dospělých v různých fázích životních cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje