2007
Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.
KUBRICKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.
Název anglicky
Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school
Autoři
KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. od s. 108-112, 5 s. 2007
Nakladatel
Pedagogická Fakulta UP Olomouc
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/07:00050932
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7220-306-2
Klíčová slova anglicky
occupation; career; gender; self-efficacy
Štítky
Změněno: 11. 4. 2012 10:18, Dana Nesnídalová
V originále
Autorka představuje projekt zaměřený na vnímání povolání jako maskuliních nebo femininních u žáků a žákyň 8. a 9. tříd. Výzkum se soustřeďuje na genderové rozdíly ve vnímání osobní účinnosti a profesních očekávání. V příspěvku jsou uvedeny předběžné výsledky výzkumu zahrnující prestiž a nároky jednotlivých povolání a vlastní schopnosti, jak je vnímají žáci a žákyně.
Anglicky
The author introduces a project focused on perceptions of occupations as masculine or feminine in pupils of 8th and 9th grade. The research focuses on gender differences in pupils self-efficacy and career expectations. Results of preliminary research are presented including abilities as perceived by pupils, prestige and requirements of occupations.