KUBRICKÁ, Jana. Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ. (Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP Olomouc, 2007, p. 108-112. ISBN 978-80-7220-306-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ.
Name (in English) Gender aspects in perception of occupations in 8th and 9th grade pupils of basic school
Authors KUBRICKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. p. 108-112, 5 pp. 2007.
Publisher Pedagogická Fakulta UP Olomouc
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00050932
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7220-306-2
Keywords in English occupation; career; gender; self-efficacy
Tags career, gender, occupation, self-efficacy
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2012 10:18.
Abstract
Autorka představuje projekt zaměřený na vnímání povolání jako maskuliních nebo femininních u žáků a žákyň 8. a 9. tříd. Výzkum se soustřeďuje na genderové rozdíly ve vnímání osobní účinnosti a profesních očekávání. V příspěvku jsou uvedeny předběžné výsledky výzkumu zahrnující prestiž a nároky jednotlivých povolání a vlastní schopnosti, jak je vnímají žáci a žákyně.
Abstract (in English)
The author introduces a project focused on perceptions of occupations as masculine or feminine in pupils of 8th and 9th grade. The research focuses on gender differences in pupils self-efficacy and career expectations. Results of preliminary research are presented including abilities as perceived by pupils, prestige and requirements of occupations.
PrintDisplayed: 26/4/2024 23:43