HAVELKOVÁ, Marie, Tomáš JANÍK, Petr KACHLÍK, Hana HÁJKOVÁ and Pavel MENŠÍK. Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu. (Partnership of student on the creation of the information texts for teachers is one of the forms how to improve the quality of his career preparation.). In PŘÍPRAVA UČITELŮ V KONTEXTU EVROPSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. 1st ed. Slovensko: Tribun, 2008, p. 15-16. ISBN 978-80-213-1746-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.
Name in Czech Spoluúčast studenta na tvorbě informačních textů pro učitele je jedna z forem, jak zkvalitnit jeho profesní přípravu.
Name (in English) Partnership of student on the creation of the information texts for teachers is one of the forms how to improve the quality of his career preparation.
Authors HAVELKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic), Petr KACHLÍK (203 Czech Republic), Hana HÁJKOVÁ (203 Czech Republic) and Pavel MENŠÍK (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Slovensko, PŘÍPRAVA UČITELŮ V KONTEXTU EVROPSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ. p. 15-16, 2 pp. 2008.
Publisher Tribun
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00025754
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-213-1746-8
Keywords in English diabetes mellitus pupil primary school pedagogue study questionnaire handbook
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Changed: 6/2/2008 11:03.
Abstract
Příspěvek popisuje spolupráci učitelů a studenta na tvorbě informačního manuálu určeného učitelům základních škol. Studentka. v současnosti již učitelka, používá nyní sama ve své praxi manuál, na jehož tvorbě se podílela a radí kolegům, jak s ním pracovat. Konstatovala, že spolupráce s námi zkvalitnila její profesní přípravu, obohatila ji o mnohé odborné znalosti a navíc, získala některé nové dovednosti, např. schopnost dokázat přístupnou formou vysvětlovat složité odborné termíny, vztahy a situace v lidském těle. Ve druhé části příspěvku je stručně představen i samotný manuál.
Abstract (in English)
The paper describes cooperation between teachers and student in creation of information handbook for primary school teachers. The student (now teacher) herself uses in her practise the handbook on which preparation she participated and gives advice how to work with it. She states that the cooperation with the mentioned teachers improved the quality of her professional preparation, enriched her competences and furthermore she gained some new skills, e.g. an ability to explain complicated terms, relations and situations in human body in a comprehensible form. The second part of the paper describes briefly the handbook itself.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 27/5/2024 20:03