NAJVAR, Petr, Veronika NAJVAROVÁ a Jana DOLEŽALOVÁ. Reading Skills of Students of Faculties of Education. In Checkpoint Literacy. Berlín. Berlín: DGLS, 2007, s. 1-8. ISBN 978-3-9809663-6-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reading Skills of Students of Faculties of Education
Název česky Čtenářské dovednosti studentů pedagogických fakult
Autoři NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant), Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika) a Jana DOLEŽALOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Berlín. Berlín, Checkpoint Literacy, od s. 1-8, 8 s. 2007.
Nakladatel DGLS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023819
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-9809663-6-8
Klíčová slova anglicky reading literacy; reading strategies; learning styles
Štítky learning styles, reading literacy, reading strategies
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Změněno: 23. 5. 2008 16:25.
Anotace
This paper discusses the results of a survey that examined the reading skills of faculties of Education's students. The survey was carried out at faculties of Education in Brno and Hradec Králové, Czech Republic. First year students are asked (in a questionnaire) what reading strategies they use in their studying, how they learn from written texts and what reading and learning strategies were encouraged in their previous school years. We assume that a teacher is only able to transfer those skills that he/she knows him/herself. Czech pupils achieved average scores in these areas in the PISA and PIRLS projects. We therefore assume that working with texts is far from ideal in Czech schools. Future teachers can change this provided that they have met with new approaches to reading and reading literacy in the course of their university studies.
Anotace česky
V příspěvku představujeme výzkum čtenářských dovedností studentů pedagogických fakult v Brně a Hradci Králové. Zkoumány byly čtenářské strategie studenta prvních ročníků. Prostřednictvím dotazníků byly zjišťovány čtenářské strategie studentů, způsoby učení z textu a čtenářské a učební strategie podporované při studiu na středních školách. Čeští žáci v mezinárodních výzkumech PISA a PIRLS dosahují jen průměrných výsledků, z čehož usuzujeme na jejich nedostatečnou přípravu pro práci s texty ze strany učitelů.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 03:53