Detailed Information on Publication Record
2007
Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému
BARTOŇOVÁ, Miroslava and Marie VÍTKOVÁBasic information
Original name
Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému
Name in Czech
Assessment a podpůrná diagnostika ve školském systému
Name (in English)
Assessment and supportive diagnostics in school system
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. p. 65-75, 10 pp. Edice pedagogické literatury, 2007
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/07:00023829
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-163-8
Keywords in English
assessment evaluation verbal evaluation classification special education needs special education diagnostics special education support integrative/inclusive education abilities profile pupils portfolio self evaluation auto evaluation
Změněno: 4/3/2009 09:26, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Ve stati se zamýšlíme nad významem anglického pojmu assessment, který v sobě obsahuje jak oblast obecného a speciálního hodnocení výkonu žáka, tak charakteristiku a vytváření profilu schopností při přechodu z primárního do sekundárního stupně vzdělávání i oblast psychologické a medicínské diagnostiky a nad jeho aplikací na podmínky v Německu, kde se assessment používá ve speciálně pedagogické diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při určování jejich speciálně pedagogických potřeb podobně jako je tomu v České republice.
In English
In this article, English expression assessment is discussed. It contains both evaluation of pupil and characteristics and creation of his profile when changing primary to secondary education. There is an example of Germany, where assessment is used in special education diagnostics of pupils with special education needs in a similar way like in the Czech Republic.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|