BARTOŇOVÁ, Miroslava. Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. In VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. Brno: Paido, 2007, s. 183-193, 10 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-163-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Název česky Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Název anglicky Some specifics in approach to education of pupils with mild mental disorder
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. od s. 183-193, 10 s. Edice pedagogické literatury, 2007.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023831
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-163-8
Klíčová slova anglicky mild mental disorder framework education programme primary education special education individual education plan primary school practical diagnostic stay special education approach evaluation socio cultural handicap
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 4. 3. 2009 09:29.
Anotace
Základní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením má směřovat k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí s možností poskytovat základy všeobecného vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve svém obsahu specifikuje speciálně pedagogickou podporu. Vzdělávací proces se přizpůsobuje úrovni psychického a fyzického rozvoje žáka, respektuje specifika žáka s mentálním postižením za přispění různých podpůrných opatření. Hlavními úkoly této školy je za pomoci speciálních metod a forem práce umožnit žákům dosáhnout co nejvyšší úrovně znalostí, dovedností a návyků při respektování individuálních zvláštností. Proces edukace směřuje k přípravě těchto žáků na profesní dráhu a na zapojení do běžného života.
Anotace anglicky
Primary education for pupils with mild mental disorder should focus on creation and development of key competencies with the possibility of giving basic knowledge. Framework education programme for primary education with the enclosure adjusting education of pupils with mild learning difficulties specifies special pedagogical support. Education process is adjusted to psychical and physical development of these pupils, respects their specifics and offers special support. The goal of this school is also to enable pupils to get the highest level of knowledge, abilities and skills as possible by using special methods and approaches. This school focuses on professional life and integration into regular life.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 9. 6. 2024 23:56