BARTOŇOVÁ, Miroslava. Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením (Some specifics in approach to education of pupils with mild mental disorder). In VÍTKOVÁ, Marie. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. Brno: Paido, 2007, p. 183-193, 10 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-163-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Name in Czech Některá specifika v přístupech k edukaci žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Some specifics in approach to education of pupils with mild mental disorder
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. p. 183-193, 10 pp. Edice pedagogické literatury, 2007.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/07:00023831
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-163-8
Keywords in English mild mental disorder framework education programme primary education special education individual education plan primary school practical diagnostic stay special education approach evaluation socio cultural handicap
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 4/3/2009 09:29.
Abstract
Základní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením má směřovat k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí s možností poskytovat základy všeobecného vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením ve svém obsahu specifikuje speciálně pedagogickou podporu. Vzdělávací proces se přizpůsobuje úrovni psychického a fyzického rozvoje žáka, respektuje specifika žáka s mentálním postižením za přispění různých podpůrných opatření. Hlavními úkoly této školy je za pomoci speciálních metod a forem práce umožnit žákům dosáhnout co nejvyšší úrovně znalostí, dovedností a návyků při respektování individuálních zvláštností. Proces edukace směřuje k přípravě těchto žáků na profesní dráhu a na zapojení do běžného života.
Abstract (in English)
Primary education for pupils with mild mental disorder should focus on creation and development of key competencies with the possibility of giving basic knowledge. Framework education programme for primary education with the enclosure adjusting education of pupils with mild learning difficulties specifies special pedagogical support. Education process is adjusted to psychical and physical development of these pupils, respects their specifics and offers special support. The goal of this school is also to enable pupils to get the highest level of knowledge, abilities and skills as possible by using special methods and approaches. This school focuses on professional life and integration into regular life.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/10/2024 11:35