D 2007

Mining First-Order Frequent Patterns in e-Commerce Data

VEČEŘA, Martin, Lubomír POPELÍNSKÝ a Jan BLAŤÁK

Základní údaje

Originální název

Mining First-Order Frequent Patterns in e-Commerce Data

Název česky

Dolování častých vzorů v logice prvního řádu z dat o elektronickém obchodování

Autoři

VEČEŘA, Martin (203 Česká republika, domácí), Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan BLAŤÁK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Portugalsko, New Trends in Artificial Intelligence. Proceedings of EPIA 2008, od s. 475-486, 12 s. 2007

Nakladatel

APPIA, IEEE, AAAI, ECCAI, ACM

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/07:00041840

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-989-95618-0-9

Klíčová slova anglicky

artificial intelligence; e-commerce; data mining; inductive logic programming

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2011 06:52, doc. RNDr. Lubomír Popelínský, Ph.D.

Anotace

V originále

This paper presents the first application of first-order frequent patterns for web usage and web content mining in e-commerce - e-commerce usage mining. Two closely cooperating tools for gathering and preprocessing e-commerce data are described. The preprocessed data that are multi-relational in a general case are then mined with RAP, a tool for mining first-order frequent patterns. This framework has been successfully used for mining in real e-commerce data.

Česky

V tomto článku je prezentováno první použití dolování častých vzorů v logice prvního řádu z dat o používání webu a z obsahu webu, který prezentuje elektronický obchod. V práci byly vyvinuty dva úzce spolupracující nástroje pro sběr a předzpracování dat. Předzpracovaná data, která jsou sama o sobě multirelační, jsou dále zpracována systémem RAP (nástroj pro dolování častých vzorů v logice prvního řádu). Celý proces byl úspěšně ověřen v praxi nad skutečným elektronickým obchodem.