D 2007

Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů .

JEDLIČKOVÁ, Helena a Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ

Základní údaje

Originální název

Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů .

Název česky

Zkušenostní učení a znalostní základ vyučování.Studentský pedagogický projekt ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů

Název anglicky

Learning by Doing and Knowledge Base of Teaching in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.

Autoři

JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant) a Iva TYMRÁKOVÁ FRÝZOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Škola a zdraví 21. 3.konference. Sborník anotací, 58 s. 2007

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/07:00023841

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-86633-98-5

Klíčová slova česky

Akční výzkum. Zkušenostní učení. Kritické myšlení. Reflexe.

Klíčová slova anglicky

Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection.

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 23. 3. 2010 18:15, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Anotace

V originále

Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.

Anglicky

The programe Biology for Life and Health, Integrated Thematic Instruction has been launched at the Biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic. In Slovenia, the person incharge for didactic preparation inovations is Prof. Barbara Bajd and col. at the University of Ljubljana. The essence of the joint programe is the research concerning the education for sustainable development and Health in Czech Republic and Slovenia, as a preparation for both countries EU membership. In the context of the General Education Program being elaborated for basic education, students prepare teaching projects aimed not only at instruction, but also at problem solving, communication, work activities and cooperation.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století