JEDLIČKOVÁ, Helena, Barbara BAJD a Lenka HRADILOVÁ OGOREVC. European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models. In School and Health 21 3. 2007.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název European Dimension in the Education of Primary School Teachers.Action Research and Testing of Functional Models.
Název česky Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy. Akční výzkum a testování výukových modelů .
Autoři JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Česká republika, garant), Barbara BAJD (705 Slovinsko) a Lenka HRADILOVÁ OGOREVC (203 Česká republika).
Vydání School and Health 21 3, 2007.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/07:00023843
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Akční výzkum. Zkušenostní učení. Prekoncepty.Kritické myšlení.SOCRATES-ERASMUS. Učitel pro základní školu.
Klíčová slova anglicky Action research. Learning from experience. Preconcepts. Critical thinking. SOCRATES-ERASMUS. Teacher for a basic school.
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Změněno: 17. 3. 2010 22:40.
Anotace
Europe as a space without economic borders is also intended to be the space without culture and educational barriers. Academic mobility is supported by a number of special programs, e.g. CEEPUS and SOCRATES-ERASMUS. These programs enable not just obtaining of new experiences and developing personal skills of students and teachers, but also a research centred on European dimension in education. During last years the new models of improving of education for 21st century (according to the White Book and the Green Book, witch emphasize the professionalization of the teachers preparation) are tested by action research at European universities. It is proving, that professionality of a teacher for a basic school must be based on range of competences, especially on the skill of reflection and critical thinking. This theme is also the subject of the common research, what is realized at the Department of Biology of the Faculty of Education, University of Ljubljana and at the Department of Biology of the Faculty of Education, Masaryk University Brno in the programe Biology for Life and Health.
Anotace česky
Evropa, jako prostor bez ekonomických bariér, předpokládá rovněž unii bez hranic kulturních a vzdělávacích. Akademickou mobilitu podporuje několik programů, např. CEEPUS a SOCRATES-ERASMUS, umožňující nejen získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů a pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení. Danou problematikou se zabývá i společný výzkum, realizovaný na katedře biologie PdF Univerzity v Lublani (Slovinsko) a na katedře biologie PdF MU v Brně, kde dochází pravidelně k výměně studentů i pedagogů Brno v projektu Biologie pro život a zdraví.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 8. 6. 2024 02:58